קופסה שונה משאר הקופסאות

יזמות ופיתוח עסקי

יזמות ופיתוח עסקי

אנחנו חיים בעידן מרתק בו אנשים לא מסתפקים בלהיות מובלים ובכך שיאמרו להם מה לעשות ויותר ויותר אנשים פונים לעולם העסקי כעצמאיים.

הבחירה להיכנס לעולם הזה היא בחירה מאתגרת ולכן חשוב לזכור שישנם דברים רבים אותם צריך ללמוד כשמקבלים את ההחלטה.

הסטטיסטיקה לא מעודדת, 30% מהעסקים שנפתחים נסגרים כבר בשנה הראשונה ורק 25% באמת שורדים (וגם זה כשהסטטיסטיקה בוחרת לפרגן).

אז מה ההבדל בין עסק שקורס לעסק ששורד?

קודם כל מדובר באישיות. כל אדם יכול להיות עצמאי ולהקים את העסק של החיים שלו אם הוא לומד להפנים ולקיים התנהגות של יזם, של מנהיג, של אדם שלוקח אחריות מלאה על גורלו ובוחר באחריות ובמחויבות הגבוהות ביותר!

אם כבר לבחור להפוך ליזם אין טעם להאשים את כל העולם בקשיים, הבחירה היא מלכתחילה בחירה של רצון לעמוד מול אתגרים גם בלי להכיר את כולם בתחילת הדרך.

דבר נוסף שמבדיל בין עסק מצליח לעסק שכושל זו התוכנית העסקית. לפעמים אנשים הוגים רעיון שהוא כל כך טוב בעיניהם שהם חושבים שכל העולם יתמכר למוצר שלהם ולכן לא מתכננים בכלל את הדרך.

כאשר פועלים באופן כזה ישנן טעויות רבות שיכולות להתבצע והרבה מכשולים שיכולים להיווצר כך שהעסק עומד בסכנה כבר מהרגע הראשון.

בניית תוכנית עסקית מאפשרת גישת מנהיגות לכל אורך הדרך כיוון שהיא כוללת בתוכה את הבנת העסק עד לרמה הגבוהה ביותר, היא גם כוללת תוכנית פיננסית ויעדים, והכי חשוב – היא כבר כוללת בתוכה פתרונות לבעיות שעלולות לעלות בתקופת החיים הראשונה של העסק שהיא כמובן התקופה העדינה ביותר.

ישנה חשיבות עליונה גם להבנת הלקוח והעמדת צרכיו במרכז המודל העסקי. עצמאיים רבים חושבים על עצמם כשהם מקימים את העסק, חושבים מה יעשה להם טוב ואיזה מוצר או שירות הם הכי היו רוצים לקבל ולבסוף הם נשארים בלי לקוחות.

רוצים גורל שונה? תחשבו על הלקוח שלכם. דברו איתו, צרו סקרים, למדו עליו, שאלו אותו מה הוא צריך מכם כדי להפוך ללקוח שלכם.

מוסר עבודה גם הוא קריטי בפיתוח עסקי ובגישת מנהיגות. עסקים, כמו החיים, הם כמו מדרגות אשר נעות כלפי מטה, מי שעוצר את ההתקדמות שלו כלפי מעלה לעולם לא יישאר במקום אלא תמיד ירד למטה! כל החלטה וכל דקה נחשבת! כל פעולה וכמובן שכל אי ביצוע של פעולה!

בעלי העסקים המצליחים יודעים את זה ולכן הם מפתחים מוסר עבודה מאוד גבוה. וזה לא כזה קשה, זה רק עניין של מודעות.
בריאן טרייסי מלמד שהמודעות הנכונה שתוביל את העסק המתפתח להצלחה היא זו שאומרת שצריך לעבוד כאילו שכולם מסתכלים עליך גם כשאין אף אחד לידך!
אין צורך להסביר אפילו כמה זה חסכוני לעבוד בצורה כזאת כאשר אין צורך בפיקוח ולא צריך לשלם משכורות למשרות מיותרות.

שמירה על אינטגריטי, ביטוחים, הקפדה על נהלים וניהול לגיטימי וחוקי של העסק הם בעלי חשיבות ממדרגה ראשונה.
יזם אשר מוותר על דברים אלה משחק עם העסק שלו רולטה רוסית ומעמיד אותו בסכנה מתמדת. חשוב לזכור שגם כאן – הכל נחשב! שום דבר הוא לא חסר משמעות גם אם באותו רגע "לא רואים" את זה. מתישהו הכל נפדה, או שמקבלים מתנה או שמשלמים מחיר. מה עדיף?

הדבר האחרון והחשוב מאוד הוא ההסתכלות על כל גלגל החיים וההבנה שהעסק הוא רק תחום בתוכו.

פיתוח העסק צריך להיות מתוכנן באופן כזה שהוא תומך בשאר תחומי החיים ושהוא זורם איתם מפני שהצלחה בתחום אחד וקריסה של כל השאר זה כישלון!
מי שפשוט נכנס לעסק מוצא את עצמו בהרבה מקרים מתנגח עם אנשים שנמצאים סביבו עקב הזנחה שלהם (כמו למשל בתוך זוגיות או מול הילדים) או כורע תחת העומס הפיסי.
דמיינו בעצמכם איזה השלכות יכולות להיות למצבים כאלה על האנרגטיות והשמחה של אותו יזם ומשם כמובן גם על העסק עצמו. לעומת זאת, עם הגישה הנכונה וביצוע עקבי של מספר פעולות פשוטת ניתן בקלות להגיע למצב בו יש לך 13 חודשי עבודה בשנה.

המסקנה היא שבפיתוח עסקי ובפיתוח רעיונות ויזמות אפשר פשוט לעשות את הדברים ואפשר גם לעשות את הדברים נכון. הבחירה אם להצליח או להיכשל היא בעיקר שלכם!

 

 

(Visited 26 times, 1 visits today)