לחם טבעוני ללא גלוטן (מ-3 מרכיבים בלבד ופשוט ביותר להכנה!)

לפני מספר חודשים קיבלתי המלצה. עמיתה שלי אמרה לי שכדאי שאנסה להימנע מגלוטן לתקופה ואראה איזה השפעות חיוביות יש לזה על הבריאות שלי.

מתוך סקרנות, וכיוון ששמעתי על כך רבות החלטתי לנסות.

אבל רגע אחד! מה אני אמור לעשות עם המחסור בלחם?
הרי לחם הוא חלק בלתי נפרד מהתזונה היומיומית שלי. לא רק שהוא טעים, הוא גם נוח. הכי פשוט להכין סנדוויץ' לפני שיוצאים מהבית לכמה שעות.

אז החלטתי ליזום מהלך והתחלתי לעשות ניסויים.

עירבבתי ולשתי עיסות רבות ממגוון סוגי קמחים, אפיתי בטמפרטורות גבוהות יותר או פחות, השתמשתי בחומרים מדביקים שונים, אבל כחובב לחמי שאור דחוסים ואיכותיים בכל הניסיונות לא הגעתי לתוצאה שהייתי מרוצה ממנה.

בשלב מסוים החלטתי לוותר על הרעיון והסתפקתי בתזונה ללא לחם.

ואז, למרבה האירוניה דווקא ביום האחרון של פסח, עלה במוחי רעיון והחלטתי לנסות.

השריתי, שטפתי, טחנתי, יצקתי, אפיתי, וכשהוצאתי מהתנור הופתעתי!

השימוש המינימלי בחומרי הגלם, קלות וזריזות ההכנה והתוצאה הסופית נתנו את המתכון המנצח שאני לא מבין איך לא חשבתי עליו עד אותו רגע.

אז ממה אופים את הלחם הזה אתם שואלים?

מכוסמת!

וזה הולך כך:

הוראות הכנה – לחם טבעוני ללא גלוטן מכוסמת:

מצרכים:

3 כוסות כוסמת ירוקה.
2 כפיות מלח ים אטלנטי.
מים.

את הכוסמת משרים למשך כ-8 שעות, שוטפים ומסננים היטב.את הכוסמת המושרית מעבירים למעבד מזון עם המלח וחצי כוס מים.
טוחנים את הכל עד לקבלת עיסה גרגירית אחידה וסמיכה.

כוסמת מושרית 8 שעות.
הכוסמת בתבנית רגע לפני הכניסה לתנור.

מרפדים תבנית אינגליש קייק בנייר אפייה, יוצקים את עיסת הכוסמת ומכניסים לתנור ל-50 דקות בטמפ' של 170 מעלות.

וזהו!

כמובן שזה רק בסיס ואפשר הוסיף לעיסה גם אגוזים טחונים, זיתים, עגבניות מיובשות, פסטו ועוד סוגי תוספות כיד הדמיון.

במידה ויצאה עיסה דלילה מידיי אפשר להוסיף טחינה גולמית עד לקבלת המרקם הרצוי.

יש לשמור את הלחם במקרר.

בתאבון!

לחם טבעוני ללא גלוטן מכוסמת.
גבינת לאבנה פרוביוטית
גבינת לבאנה טבעונית
גבינת לאבנה פרוביוטית
חביתת חומוס מונבט
פסטה ברוטב קשיו
פסטה ברוטב Raw
מתכונים טבעונים לחץ כאן

מומלץ לקריאה

איש צועד במסע
בחירה
(Visited 4,182 times, 1 visits today)