• Inside - Out

    צעדים קטנים לאורח חיים בריא
    מרץ 2016

    דודו כהן

היי, מה עניינים?

תודה שבחרת לקבל ממני את הניוזלטר!

באס ואני נגלה לך, בקליפ קצר (02:06), כיצד מכינים יוגורט אמיתי, טבעוני עם חיידקים פרוביוטים חיים.
אסביר לך גם על פרוביוטיקה ועל פרוביוטיקה במזון, נושא שנעסוק בו עוד הרבה בהמשך.

אציג בפניך גם את עולם אפיית הלחמים בבית ומדוע חשוב ללמוד לאפות  בבית ולהשתחרר מהתלות בלחם התעשייתי.

לסיום אענה על השאלה, כיצד מתמודדים עם הויתורים שחייבים לעשות כשעוברים לאורח חיים בריא?

אם מצאת שהניוזלטר תרם לך, אם מצאת אי דיוקים והיית רוצה להסב את תשומת ליבי אליהם, או אם יש נושא הקשור לאורח חיים בריא שמעניין אותך, אפשר לשלוח לי על כך הודעה דרך עמוד 'צור קשר'.

איך מכינים בבית יוגורט טבעוני אמיתי מחלב סויה וכלב – מתכון וידאו (02:06)

מומלץ לעשות את התהליך עם הילדים ולחנך אותם מגיל צעיר לשמירה על השותפים הסמויים שבגופנו. וגם לאהבת בעלי חיים כמובן 🙂

אם לרגע הייתה לכם מחשבה שאתם לבד בעולם, תחשבו שוב.
ברגעים אלה ממש, מיליארדי יצורים מיקרוסקופיים, עובדים ממש קשה כדי לשמור עליכם חיים ובריאים.

אלה הם החיידקים הפרוביוטים (פרו – למען, ביו – חיים).

ביחס לגודלם הזעיר, פעילותם קריטית בחשיבותה ותרומתה לבריאותינו.

חלק קטן מהתועלות של השותפים המיקרוסקופיים שלנו:

בתהליך התססה מתפתח חיידק בשם Lactobacillus acidophilus התורם לפעילות ויעילות מערכת העיכול.
החיידקים הידידותיים המתבססים במעי הגס, תורמים לחיזוק מערכת החיסון ואף מסייעים לטיפול בתופעות לוואי וזיהומים שנגרמים כתוצאה משימוש באנטיביוטיקה.
בתהליך ההתססה מתבצע פירוק של סוכרים, לכן אוכלוסייה פרוביוטית חזקה מקלה על עיכול פחמימות.

חיידקים פרוביוטים מייצרים בעצמם ויטמינים שונים כמו B12 (לא כדאי לבנות על זה כאספקה מספקת של הויטמין), K2 ו-PPUQ החשוב לתפקוד המוח.

התססה מורידה את רמות החומצה הפיטית ומשפרת את ספיגת המינרלים ועוד ועוד ועוד, הרשימה ממשיכה.

בקיצור, כדאי שנתייחס יפה לחברים הקטנים שלנו.

בגלל שרובנו לא הקפדנו על כך במהלך החיים, רבים מאיתנו זקוקים לגיבוי באמצעים חיצוניים על מנת לשקם את אוכלוסיית החיידקים הטובים.

מי צריך חיזוק של האוכלוסייה הפרוביוטית?

אפייה ביתית של לחמי שאור בריאים ומדהימים

הלחם הוא אחד מאבני היסוד בתזונה ואנו הישראלים אוהבים אותו במיוחד.
רק תנו לנו אותו 3-4 פעמים ביום.

התרגלנו לצרוך כמויות גדולות של לחם תוך שאנו סומכים, ולא בצדק, על מה שכתוב על האריזה.

ידעתם שמותר לכתוב על אריזה של לחם שהוא לחם מלא אפילו אם 49% מהקמח הוא בכלל קמח לבן?

ידעתם שמותר לכתוב על קמח שהוא קמח מלא אפילו אם הוא רק 80% מלא?

ידעתם שלחם לבן, לא רק שאינו תורם תזונתית, הוא אפילו מרוקן את מאגרי הויטמינים שלנו?

ואם כבר עסקנו רבות בפרוביוטיקה, ידעתם ששמרים תעשיתיים לא מתים בזמן האפייה ואחר כך עושים בלגן לאוכלוסייה הפרוביוטית שבמעיים, שלרוב אי אפשר לאבחן אפילו בבדיקות של קופת חולים?

כשהאלטרנטיבה היא לשלם כמה עשרות שקלים לכיכר לחם איכותי באמת, אני בחרתי לקחת פיקוד, ללכת לסדנה וללמוד לאפות.
תוך שבועות ספורים האפייה הושרשה כהרגל ומאז – כבר שנתיים, אני לא קונה לחם, אלא אופה לחמי שאור מדהימים מקמחים איכותיים וללא שמרים, בבית.

מעבר לכל היתרונות הבריאותיים (ואפילו לא התחלתי לדבר עליהם), ללמוד אפייה ממאסטר עם כל כך הרבה ידע זה דבר חווייתי בפני עצמו.

זהו ערב מרתק וטעים שכל כך מתחבר למסר שאני מעביר, של לחזור לפשטות ולחזור להשקיע בעצמנו ובבריאות שלנו, לחזור לגעת בחומר שממנו אנו מתקיימים ולא רק להיות צרכנים שלו. לכן בחרתי לקחת חלק פעיל בקידום הסדנה.

אני מזמין אתכם ללחוץ על הכפתור ולקבל את כל הפרטים.

הרשמה למעוניינים/ות להישאר בלופ

לעולם לא אעשה שימוש לרעה בפרטייך! לעולם לא אפציץ אותך במיילים!
לעולם לא אשלח שלך תוכן שאין אני חושב שיהיה שימושי ומועיל עבורך!

איך מתמודדים עם הויתורים הכואבים שחייבים לעשות כשעוברים לאורח חיים בריא

פעם הייתי ממש חכם ומלומד. אם היו מדברים איתי על דברים כמו קשיים או ויתורים כואבים, הייתי עונה את מה שהמורים והמנטורים שלי לימדו אותי – "אין קשה יש מאתגר" או "אתה לא מוותר על משהו אלא מרוויח את עצמך".

גם אתם, כשאתם קוראים את השורות האלה, אתם מבינים למה הם התכוונו ויודעים שהם צודקים, ועדיין, אם יש דבר שחשוב לזכור, הוא שזה נכון רק בחלק מהזמן.
בחלק שבו אנחנו מרגישים חזקים או כשאנחנו מספיק מודעים לעצמנו. ברגעים בהם עוד יש לנו אפשרות להשפיע על הרגשות שלו באופן פרואקטיבי עצמאי.

האם זה המצב אצלכם תמיד?

אצלי בטוח שלא.
מידיי פעם מגיעה הצפה רגשית, פתאום הכל משתבש וקשה להתמודד או שמתרחש ממש משבר.

במצב כזה, ויתור שבכל יום רגיל היינו עושים בקלות הופך להיות על גבול הבלתי אפשרי, במקרה הטוב.

אי אפשר להימנע מזה!

כשהבנתי את זה הבנתי שאני צריך כלים להתמודד עם הויתורים גם כשהם נתפסים בעיניי כויתורים כואבים – מלוא מובן המילה.

גם אתם מתמודדים עם מחשבות כמו "אני לא אצליח להתמיד!" או "אני חייב מתוק/סיגריה/דרינק!"?

מחשבות שממש מדכאות את המוטיבציה בתהליך השינוי למען חיים בריאים ומהנים יותר.

אם כן, אז דעו שיש פיתרון.

איש צועד במסע

בשביל למצוא את הפתרונות צריך קודם להבין את הבעיות.

שינוי באורח החיים עלול להיות כרוך בלחצים רבים, עבור אנשים מסוימים, ואחד הגורמים המשמעותיים לכך נובע מהמיקוד שלנו ברגעים העתידיים בהם נצטרך לעמוד מול פיתויים ולא להיכנע. כל כך התרגלנו לבקר את עצמנו על דברים רגעיים ששכחנו שהחיים ארוכים, שכדי להגיע לתוצאות צריך לעבור דרך שלעיתים תהיה ארוכה. אנחנו לא שמים לב אבל אנחנו מפספסים את התמונה הגדולה.

בסוף יוצא שבאופן הכי לא הגיוני, אנחנו מכריעים לגבי קיומו והמשכיותו של התהליך, דווקא לפי איך שננהג ברגעים הכי קשים.
אנחנו עוד מחזיקים בתפיסה על פיה אם "נפלנו" פעם אחת אז זהו, נגמר.
רק המחשבה הזאת יוצרת עוד לחץ והלחץ הזה לבדו יכול לגרום למיליון "נפילות".

אז מה עושים? איך מורידים את מפלס הלחץ?

שני שלבים:

  1. עושים את כל ההכנות החיצוניות והפנימיות בצורה מיטבית כדי שהשינוי יעבור חלק.
  2. מכריזים מראש על כישלון.

כשאנחנו מכינים את עצמנו טוב טוב ועושים את כל מה שצריך, בצורה הטובה ביותר למען השינוי, אנו בעצם מכריזים על לקיחת אחריות.
אנחנו נכין את השטח ברמה הפרקטית (נמלא את המקרר בירקות, נפנה זמן בלו"ז לספורט או לבישול, חלקנו גם נצטרך לצמצם מגע עם פיתויים למשך תקופה ולפתח תחביבים חדשים), נאסוף מידע רלוונטי, נתכנן את השלבים ונקבל בהירות ומשם גם יותר ביטחון עצמי.

ואז, רגע לפני שנתחיל בצעדים הקטנים הראשונים, נאמר – "נכשלתי. עכשיו אפשר להתחיל".

ואיך זה עובד?

בחיים, כשאנחנו מדמיינים או מרגישים שדברים רעים עומדים לקרות לנו, מתעורר בנו פחד גדול. אך שימו שאם בסוף שהנורא מכל מתרחש, במקרים רבים רמות הפחד יורדות ויש אפילו תחושת הקלה ("עכשיו זה כאן. עכשיו סוף סוף אפשר להתמודד עם זה" זה משפט שאני שומע המון).

אחד מהפחדים הגדולים ביותר שלנו, זה שמשבית אותנו וגורם לנו לקבל כל כך הרבה החלטות שגויות הוא הפחד מכישלון.
אם נכריז על כישלון כנקודת הפתיחה שלנו, הנה הגשמנו את הנורא מכל והפחד ינוטרל, כי זה כבר קרה. זה חלק מהעבר שלנו ולא חלק מהעתיד שלנו.

אם המתח הנפשי עלול להכשיל אותנו, המוכנות לוותר על ההצלחה מראש, מורידה באופן אוטומטי את התגמול (הלעיתים לא פרופורציונלי) על העשייה.

מחקרים וניסויים שנעשו על ההתנהגות האנושית הוכיחו שכאשר אנחנו עומדים במצב בו התגמול על העשייה שלנו הוא גבוה יותר כך אנחנו פגיעים יותר, פחות מרוכזים ופחות מצליחים (אתם יכולים לקרוא על זה בספר – 'לא רציונאלי אבל לא נורא' של דן אריאלי). זה כאילו שבזמן אמת אנחנו בוגדים בעצמנו. דווקא ברגעים בו אנחנו הכי צריכים את כל המשאבים שלנו אנחנו נעלמים. האין זה מה שקורה לנו כשאנחנו נדרשים לעמוד עקביים ומחויבים מול אותו בורקס או פיצה שמנונית?

לסיכום, החיים לא נגמרים בשינוי לאורח חיים בריא, החיים רק מתחילים שם.

זוהי לא שאיפה שאחרי שנגיע אליה הכל יהיה מושלם, אלא כזאת שתלווה אותנו יומיום כל עוד נבחר לשמר אותה וזה כולל גם את אותם רגעים, בהם הפיתויים גדולים.

תישארו ריאליים, תישארו עם רגליים על הקרקע, תנו לעצמכם טפיחה של הערכה על השכם גם כשאתם לא ב-100% או ב-90% אחוז שלכם.

סדנאות לחם
מתכונים טבעונים לחץ כאן
בלוג בריאות לחץ כאן
קידום עסקים קטנים
אורח חיים בריא
לחזור לשגרה
(Visited 45 times, 1 visits today)