גבינת שקדים טבעונית

מתכון קל להכנת גבינת שקדים טבעונית בעלת מרקם חלבי, קרמי ועשיר.

אחד מהחסרונות של גבינת השקדים הוא בנוזלים שצריך להוסיף שהופכים את הגבינה לרטובה ולא כל כך יציבה.
חשבתי כיצד אני יכול לשפר את המרקם שלה ולתת לה יותר יציבות מבלי להוסיף לה חומרים לא בריאים ואז עלה לי רעיון.

קרם קוקוס. לא כזה שמגיע בשימורים, אלא קרם קוקוס טבעי ללא תוספים הנמכר במיכל קרטון.

היתרון של קרם הקוקוס הוא שהוא עשיר בשומן רווי ולכן הוא מתקשה בטמפ' נמוכה, כך שהוא מחזיק את הגבינה ונותן לה מרקם יציב יותר ואף מוסיף לה קרמיות. אני אוהב גם את הטעם של הקוקוס כך שהרווח הוא כפול.

השומן הרווי של הקוקוס הוא אחד מהשומנים המומלצים לצריכה יומיומית. הוא אפילו איכותי יותר משמן הזית.
כיוון שהוא רווי הוא יציב יותר ולכן אינו מתחמצן בקלות ומפתח רדיקלים חופשיים.

אמנם אומרים ששומן רווי אינו בריא, אך לא כך הדבר כאשר מדובר בשמן קוקוס.
שמן הקוקוס אמנם גורם לעליה ברמות הכולסטרול LDL (הכולסטרול אינו מגיע רק ממזון מן החי, הכבד שלנו מייצר כולסטרול בעצמו), אך הוא גם תורם לעליה ברמות ה-HDL (הכולסטרול "הטוב").
כמו כן הוא תורם לשיפור קצת חילוף החומרים ולשריפת קלוריות.

חשוב לשלב אותו בתזונה היומיומית ולשמור על כמויות קטנות. יש לזכור שמדובר בשמן מזוקק, ללא הסיבים ושאר חלקי הפרי.

מרכיבים :

כוס שקדים מושרים ומקולפים.
חצי כוס יוגורט סויה, כזה שמכינים בבית (למתכון ליוגורט סויה).
שליש כוס קרם קוקוס או 3 כפות שמן קוקוס.
מיץ מחצי לימון.
מלח לפי הטעם.

טוחנים את הכל בבלנדר עד לקבלת מרקם חלק.
שומרים במקרר עד 5 ימים.

2 דברים חשובים:

  1. זה בסדר שהוא לא יוצא חמוץ, אחרי יממה היוגורט יתסיס את השקדים והגבינה תקבל חמיצות מדהימה!
  2. זה בסדר כשזה יוצא מהבלנדר מעט דליל, ההתססה מייצבת את הממרח וגם הקוקוס יקשה אותו במקרר.
גבינת שקדים טבעונית
לחם מחמצת קקאו ואגוזים
לחם שוקולד פרוס
יוגורט פרוביוטי מחלב סויה (וידאו)
אך מכינים יוגורט מחלב סויה
יוגורט פרוביוטי מחלב סויה (וידאו)
שכבות פלפל קלוי עם גבינת שמנת טבעונית
מתכונים טבעונים לחץ כאן

מומלץ לקריאה

איש צועד במסע
בחירה
(Visited 763 times, 1 visits today)