חביתת חומוס מונבט

חביתה טבעונית – חומוס מונבט וכוסמת

חביתה טבעונית – חומוס מונבט וכוסמת

חביתת חומוס מונבט וכוסמת

קמח חומוס כבר מזמן לא מהווה את האפשרות היחידה לבסיס לחביתה טבעונית,
למעשה יש מגוון של קמחים יעילים לשימוש הזה.

אבל, האם קמח הוא באמת האפשרות הטובה ביותר?

האמת היא שהוא לא. קמח הוא מוצר שמיוצר בתהליך בו לוקחים את הדגן או הקטנית במצבם היבש וטוחנים אותם לאבקה דקה.

מצב כזה מוביל לאובדן כפול:

1. מינימום ערכים תזונתיים ממצבו 'חסר החיים' של הזרע.
2. מרגע פירוק הזרע התוכן שלו חשוף להשפעות הסביבתיות ומתחיל תהליך התחמצנות.

אז מצאתי פתרון שיפצה על חסרונות אלה, ואני מגיש לכם מתכון לחביתה עשירה בערכים תזונתיים,
פשוטה להכנה ועסיסית ממש כמו החביתות של פעם. חביתה שמבוססת על גרגירי חומוס מונבטים.

היתרונות של השימוש בחומוס המונבט לעומת חסרונות קמח החומוס:
תהליך ההנבטה הוא תהליך בו הזרע שהיה רדום מתעורר לחיים ומתחיל להתפתח.
בשלב הזה הערכים התזונתיים שלו גדלים באופן משמעותי ברמות של מאות ואף אלפי אחוזים.
מהרגע שהחומוס נבט ונטחן ועד לרגע בו החביתה מוכנה עובר פרק זמן של מספר דקות כך שפוטנציאל
ההתחמצנות פוחת לרמה אפסית והערכים התזונתיים הגבוהים נשמרים.

הוראות להכנת 3 חביתות גדולות:מצרכים:כוס גרגירי חומוס מונבטים.
רבע כוס כוסמת מושרית 8-12 שעות.
כף קמח טפיוקה (אפשר גם קורנפלור).
חצי כוס שמנת סויה 5%.
שן שום קונפי (אפשר גם שן שום חיה).
כוס מים.
חצי כפית מלח.
חצי כפית כורכום.מכניסים את כל המרכיבים לבלנדר וטוחנים עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה במרקם של בלילה של בלינצ'ס.
מעבירים את התערובת הדלילה לקערה, קוצצים דק בצל ומוסיפים לבלילה.מחממים טוב מחבת נון סטיק משומנת במעט שמן קוקוס ומטגנים בעדינות.לקבלת טעם של ביצה מקורית ניתן להחליף את המלח הרגיל במלח שחור (קאלה-נמק) העשיר בגופרית, או לחלופין להוסיף
מעט מהמלח הזה לאחר הטיגון.

 

חביתת חומוס מונבט וכוסמת

חביתת חומוס מונבט וכוסמת

(Visited 323 times, 1 visits today)