יוגורט טבעוני אמיתי מחלב סויה

איך מכינים יוגורט טבעוני אמיתי מחלב סויה וכלב – מתכון וידאו (02:06)

את התהליך המצולם בסרטון עושים רק פעם אחת.

לאחר מכן, כל מה שצריך לעשות כדי שיהיה לך יוגורט טרי ובריא לנצח, זה לערבב כף מהיוגורט המוכן שלך עם חלב סויה, להמתין 24 שעות, וזהו.
חזרה על פעולה זו שוב ושוב תשביח את היוגורט שלך, תהפוך אותו לטעים וחמצמץ יותר.

ההשקעה שלך:
קפסולת פרוביוטיקה.
חלב סויה לא מתובל וללא חומרים משמרים.
2 דקות נטו בשבוע.
הצלחת? אני אשמח לדעת מזה!
אפשר לשלוח לי הודעות עם תמונות לכאן ואני אשתף זאת כדוגמה לכך שאפשרי וקל לעשות את זה בבית.

ניתן לקרוא עוד על פרוביוטיקה ועל פרוביוטיקה במזון ממש מתחת לוידאו.

מומלץ לעשות את התהליך עם הילדים ולחנך אותם מגיל צעיר
לשמירה על השותפים הסמויים שבגופנו.
וגם לאהבת בעלי חיים כמובן 🙂

אם לרגע היית לכם מחשבה שאתם לבד בעולם, תחשבו שוב.
ברגעים אלה ממש, מיליארדי יצורים מיקרוסקופיים, עובדים ממש קשה כדי לשמור עליכם חיים ובריאים.

אלה הם החיידקים הפרוביוטים (פרו – למען, ביו – חיים).

ביחס לגודלם הזעיר, פעילותם קריטית בחשיבותה לבריאותינו.

חלק קטן מהתועלות של השותפים המיקרוסקופיים שלנו:

בתהליך התססה מתפתחת חיידק בשם Lactobacillus acidophilus התורם לפעילות ויעילות מערכת העיכול.
החיידקים הידידותיים מסייעים למעי הגס, בו נמצאת 70% ממערכת החיסון של גוף האדם, תורמים לחיזוק מערכת החיסון ואף מסייעים לטיפול בתופעות לוואי וזיהומים שנגרמים כתוצאה משימוש באנטיביוטיקה.
בתהליך ההתססה מתבצע פירוק של סוכרים, לכן אוכלוסייה פרוביוטית חזקה מקלה על עיכול פחמימות.

חיידקים פרוביוטים מייצרים בעצמם ויטמינים שונים כמו ויטמינים B12 (לא כדאי לבנות על זה כאספקה מספקת של הויטמין), K2 ו-PPUQ החשוב לתפקוד המוח.

התססה מורידה את רמות החומצה הפיטית ובכך משפרת את ספיגת המינרלים ועוד ועוד ועוד.
בקיצור, כדאי שנתייחס יפה לחברים הקטנים שלנו.

רובנו לא הקפדנו על כך במהלך החיים ולכן רבים גם זקוקים לגיבוי באמצעים חיצוניים על מנת לשקם את אוכלוסיית החיידקים הטובים.

מי צריך חיזוק של האוכלוסייה הפרוביוטית?

אני מאמין שכולם.

הרפואה הביאה בשורה שמצד אחד מצילה חיים רבים ומנגד פוגעת בנו באזורים הרגישים מבלי שנדע.
אני מתכוון לאנטיביוטיקה (אם 'פרו-ביו' זה למען חיים אז מה זה 'אנטי-ביו'?).

אני לא מכיר אדם שלא צרך אנטיביוטיקה מימיו.
תרופת הפלא שמחסלת כל חיידק ללא הבחנה בין אם הוא מועיל או מזיק (שאלתם את עצמכם פעם למה הפרעות בעיכול ובטן רגישה הן מתופעות הלוואי של טיפול אנטיביוטי?).

כמו כן, אורח החיים המערבי, העשיר ברעלים וסטרס והמוגבל בידע בנושא אורח חיים בריא פוגע גם הוא במבנה העדין של האוכלוסייה הפרוביוטית.

למה זה גורם? מגוון עצום של בעיות!

החל מבעיות יומיומיות קטנות ומרגיזות כמו גזים, תחושת נפיחות בבטן, עיכול לקוי ואי סדירות של יציאות ועד למצבים קשים שנוצרים עקב בעיות הספיגה, העיכול הלקוי, הפגיעה במערכת החיסון ואי היווצרותם של חומרים החיוניים לפעילותו התקינה של גופנו בכמויות מספקות.

אני לא ארחיב יותר כי אני לא רוצה להלחיץ אתכם, רק אציין שוב ששמירה על אוכלוסיית חיידקים בריאה במעיים זה דבר קריטי לשמירה על אורח חיים בריא, למניעת מגוון בעיות בריאותיות ואף לטיפול במחלות קיימות.

פרוביוטיקה במזון – מזון כבוש/מותסס

אחת מהדרכים לחזק את אוכלוסיית החיידקים הטובים היא ע"י אכילת מזון מותסס/כבוש.

מזון מותסס הוא לא המצאה חדשה.
לכל תרבות יש את המזונות המותססים שלה ולמזונות אלה יתרונות רבים.
בנוסף לכמויות החיידקים אותם אנו מוסיפים למערכת העיכול, הפעילות הפרוביוטית המוקדמת הופכת את המזון לזמין יותר עבור אותם חיידקים שכבר נמצאים במעיים.

איזה סוגי מזונות מותססים יש?

כמובן שיוגורט הוא מזון פרוביוטי, כמו שראינו בסרטון.

בנוסף, כל החמוצים למיניהם הם פרוביוטים. מלפפון חמוץ, חצילים, זיתים, לימון כבוש (הפייבוריט שלי) ועוד אינסוף מזונות פרוביוטים. תהיו יצירתיים, יש לי חבר שכובש גם אבטיחים בעונה. אפילו עמבה היא מזון פרוביוטי! יאללה בדאלקום, נמשיך..

יש מגוון סוגי מזונות מותססים לתרבויות שונות, לא רק הכבושים המזרחיים עושים את העבודה.

"אז הפיתרון קל! רק להביא קצת זיתים פעם הבאה מהשוק והכל טוב, לא?"

אז זהו, שלא.

נתחיל בכך שמזונות שיוצאים ממפעלים אמורים לעבור תהליך עיקור על מנת למנוע זיהומים ולהאריך את תוקפו של המוצר. תהליך העיקור לא סלקטיבי והורג את כל החיידקים שבמזון.
בפעילות פרוביוטית משתחרר פחמן דו חמצני, פעילות כזו המתרחשת בכלי סגור תגרום לו להתנפח.
ומה לימדו אותנו על קופסאות שימורים נפוחות? נכון. מקולקל!
אם קופסת החמוצים שבארון שלכם לא מנופחת כנראה שאין שום יצור חי בתוכה.

אמנם ישנם מזונות בהם אוכלוסיית חיידקים חיה, כמו יוגורטים מסויימים למשל, אך במקרה הזה ישנן מספר בעיות נוספות:

  1. הסכנה שבמוצרי החלב. האם ראוי לצרוך מוצר מזון המסוכן לבריאות רק בגלל שיש בו מרכיב אחד חיובי?
  2. העלויות של יוגורט שאינו חלבי גבוהות מאוד.
  3. במוצרים תעשייתיים רבים מוסיפים חומרים מייצבים, משפרי טעם וכו', אשר מסוכנים לבריאותנו.

אנחנו לא רוצים את זה.

בנוסף, בכבישה תעשייתית ישנו חומר נוסף (Ethyl Carbamaid) והוא בעל פעילות קרצינוגנית – (חומר מסרטן).
במחקר משנת 2009 נמצא שאכילת מזונות מותססים כאלה הגדילה את הסיכון לסרטן הוושט.

צריכים עוד סיבות מדוע לייצר פרוביוטיקה טבעית בבית?

בהמשך אפרט לגבי מזונות מותססים נוספים, מוזמנים לעקוב. כדי שלא תפספסו לחצו כאן.

למי מכם שרוצה להרחיב בעניין, ניתן לקרוא עוד על פרוביוטיקה כאן (באדיבות אקוסאפ).

גבינת שמנת טבעונית
גבינת שמנת טבעונית
חביתה טבעונית מושלמת
חביתה טבעונית ללא גלוטן
עוגיות אלפחורס
אלפחורס
מתכונים טבעונים לחץ כאן
בלוג בריאות לחץ כאן

מומלץ לקריאה

איש צועד במסע
בחירה
(Visited 2,947 times, 1 visits today)